www.lampan.se er ikke godkjent som Sertifisert E-handel


www.lampan.se (lampan.se) er ikke godkjent som Sertifisert E-handel

Hvordan fungerer det?


En Sertifisert E-handel merkes med dette kvalitetsstempelet:

sertifisert ehandel

Hold musepekeren over merkingen, eller trykk med fingeren (touch-skjerm) for å vise snakkebobblen (pop-up). Klikk eller trykk igjen for å se sertifikatet som bekrefter merkets ekthet direkte hos oss (Nordisk E-handelssertifisering).

Med hjelp av tilbakemeldinger fra kunder i de sertifiserte e-butikkene, kan bare e-butikker som ikke har misfornøyde kunder beholde sin sertifisering. Det er praktisk talt umulig for en e-handel å beholde sertifiseringen fortløpende hvis de ikke ivaretar sine forpliktelser overfor kundene.

Sertifiseringen er en ferskvare, og vi overvåker kontinuerlig kundeklager og andre krav for å sikre at alle sertifiserte e-forhandlere er pålitelige og trygge å handle hos. Merket kan bli fjernet fra e-butikken av oss med umiddelbar virkning.

Merkingen kan vises på Norsk, Svensk, Dansk, Finsk, Tysk samt Engelsk.

certifierad ehandel
Norsk
certifierad ehandel
Svensk
certifierad ehandel
Dansk
certifierad ehandel
Finsk
certifierad ehandel
Tysk
certifierad ehandel
Engelsk

Sertifisert E-handels Kjøpsbeskyttelse


Vi føler oss så sikre i vår vurdering av en butikk som har mottatt utmerkelsen Sertifisert E-handel at vi tilbyr alle forbrukere som handler i disse e-butikkene en kjøpsbeskyttelse. Kjøpsbeskyttelsen innebær at kunden får erstatning om noe skulle gå galt. Kjøpsbeskyttelsen gjelder opptil kr 10 000 pr. kjøp, den inngår automatisk og er gratis!

Som forbruker kan du sende klager til oss fra hver enkelt butikk som er sertifisert. Vi hjelper deg i samarbeid med e-forhandleren. Vår fokus er kundetilfredshet og e-forhandlere. Vi klarer nesten alltid å megle i klager til begge parters tilfredshet.

Du har kanskje ikke fått de varene du bestilte, eller til avtalt tid. Det kan også være en feil på varen, eller du har problemer med å komme i kontakt med e-butikken. Vi megler daglig mellom forbrukere og e-forhandlere. De aller fleste klagene er enkle misforståelser som ordnes allerede samme dag.

Hvis dette ikke lykkes, virker vår kjøpsbeskyttelse som gir deg pengene tilbake, inntil kr 10 000. Les mer om betingelsene.

Krav for Sertifisert E-handel


For godkjent sertifisering skal krav og regler som beskrevet under være oppfylt. Utsteder av sertifiseringen kan gjøre unntak ved spesielle tilfeller.

Firmaet;

  • Skal være registrert i Sverige, Norge eller Danmark.
  • Må ikke ha søkt om eller være konkurs.
  • Må ikke være økonomisk insolvent.
  • Må ikke ha byttet ut flertallet i styret i løpet av de siste 6 månedene.

Nettstedet:

  • Skal bruke kryptering der sensitiv betalingsinformasjon sendes eller vises.
  • Skal presentere en policy for personvern anti-spam overfor kundene.

Sertifiseringen kan trekkes tilbake dersom Nordisk E-handelssertifsiering eller utsteder av sertifisering mener at selskapet/nettstedet:

  • Ikke oppfyller samtlige krav nevnt over.
  • Ikke oppfylle kundeløftet.
  • Ikke løser alvorlige klager fra kunder.
  • Ikke svarer på henvendelser innen rimelig tid.
  • Utleverer personopplysninger, e-postadresser eller annen kundeinformasjon til tredjepart uten kundens uttrykkelige samtykke.
  • Sender nyhetsbrev eller lignende, selv om kunden har avsluttet abonnementet på dette.
  • Ikke har dekning for påstandene i markedsføringen.
  • Presenterer forvirrende prisinformasjon eller produkt/ tjenestebeskrivelser.
  • Har ubetalt gjeld knyttet til sertifisering.
  • Viser faste bilder av merkingen eller merking som ikke er knyttet til butikkens sertifikat hos oss.
  • Bryter mot svensk, norsk eller dansk lov (den respektive).